VIDAMISE
NepředVÍDAtelné šifrovací dobrodružství pro zVÍDAvé
Noční šifrovací hra pro čtyřčlenné týmy s hráči ve věku 15 až 150 let.
Základní informace
- KDE: Celá hra se bude konat ve VIDA! science centru na Křížkovského 12 v Brně.
- KDY: Začátek v pátek 23. 2. 2018 v 19:00, konec v 9:00 v sobotu 24. 2.
- PRO KOHO: pro začátečníky i zkušené účastníky šifrovacích her ve věku 15-150 let.
- JAK: Registrace probíhala do 15. 2. 2018 nebo do naplnění kapacity 200 týmů, pomocí zakoupení registračního poukazu za 500 Kč v e-shopu. Na poukazu je registrační kód a odkaz pro registraci týmu.
Co s sebou
- tužku a papír
- čelovku
- jídlo a pití
- chytrý telefon s internetem, wifi zdarma je v celém objektu
- něco na sezení
- může se hodit: pravítko, pastelky, čtverečkovaný papír, lepící páska, nůžky
Cíl hry
Cílem hry je najít herní východ z VIDA! science centra pomocí vyřešení šifer, úkolů a hádanek, co nejvíce si hru užít a umožnit ostatním hráčům si také hru co nejvíce užít.
Pravidla hry
Začátek a Konec
- Vstupem do objektu VIDA! science centra souhlasí hráči s Návštěvním řádem.
- Registrace probíhá v prostoru pokladen od 18:30 do 20:00, za každý tým se registruje 1 osoba v místě dle názvu týmu, obdrží startovací obálku a vstupenku do expozice, poté celý tým vstupuje přes turnikety do prostoru expozice.
- Hra začíná po vyhlášení začátku organizátory hlášením po 19:00. Poté mohou týmy otevřít startovací obálky.
- Hra končí v 7:00, poté proběhne vyhlášení výsledků. Hráči poté opustí objekt VIDA! science centra do 9:00 dle pokynů organizátorů.
Šifry a úkoly
- Zadání mohou být v podobě papírové, artefaktové či digitální na webovém rozhraní hry. Zadání či jejich části mohou být také schovány v prostorách expozice a dalších přístupných místech.
- V případě, že jsou zadání v papírové podobě smí si tým vzít jednu kopií na tým, pokud není uvedeno jinak. Tým si musí sám hlídat, aby si jeho různí členové nebrali více zadání, pokud se tak stane, zadání navíc neprodleně vrátí.
- Řešení některých šifer a úkolů bude časově omezeno.
- Výsledky šifer a úkolů se odevzdávají pomocí webového rozhraní hry či ústně organizátorům hry, způsob je patrný ze zadání.
Interakce mezi týmy
- Pokud není uvedeno jinak, je spolupráce mezi týmy zakázána.
- Vzhledem k předpokládané vysoké hustotě osob, je na každém hráči, aby si během hry počínal tak, aby umožnil také ostatním hráčům co nejvíce si hru užít. To znamená, že pokud najde něco očividně schovaného, o čemž ostatní osoby v dohledu evidentně neví, je na něm, aby si v rámci možností počínal tak, aby to zůstalo i nadále utajeno.
- Není povoleno cílené odposlouchávání, pozorování či pronásledování hráčů mezi sebou. Pokud ovšem někdo mimochodem něco zaslechne či zpozoruje, je zcela v duchu hry toto využít ku prospěchu dané osoby.
Prostor
- Místa označená jako nepřístupná jsou hráčům nepřístupná, dokud nezískají od organizátorů povolení ke vstupu.
- Cílem hry je najít herní východ, nestačí tedy např. projít požárním únikovým východem, který musí být z bezpečnostních důvodů stále otevřený, nebo přelézt plot, ale je potřeba nalézt postup, kterým tým získá herní možnost opustit objekt, např. klíč od zamčených dveří, heslo, po jehož sdělení organizátorovi, je tento vyvede atp.
- Prostor bude rozdělen do několika sektorů, mezi nimiž budou průchody kontrolovány buď organizátory či pomocí technologií.
- Místa, kde bude povolena konzumace jídla a nápojů, budou viditelně označena. Zde bude také možnost dobít si svůj chytrý telefon.
- Tým nebo jednotliví hráči mohou po zvážení hru sami ukončit a objekt neherně opustit, toto je možné z prostoru pokladen poté, co tuto skutečnost oznámí organizátorům v prostoru pokladen a bude jim odchod umožněn. Těmto osobám již nebude umožněn opětovný vstup.
Vybavení
- Pokud není uvedeno jinak lze k řešení šifer a úkolů využít jakékoliv vybavení, internet či přítele na telefonu.
Často kladené dotazy
1. Musí mít každý tým právě čtyři členy, nebo jich může být i méně?
Může vás být klidně méně, dokonce by šlo hru hrát asi i v jednom hráči. Jde pouze o to, že ve více lidech je více legrace, lépe se luští šifry protože každý může dostat jiný nápad a má různé způsoby uvažování a v případě více paralelních úloh mohou různí lidé naráz řešit různé úlohy.
2. Bude možné odejít případně dříve než v sobotu v 9:00? Třeba pokud si s nějakými šiframi nebudeme schopni poradit či budeme příliš unaveni. Popřípadě zda bude možné, aby odešla část týmu.
Celý tým nebo část týmu se může kdykoliv rozhodnout a opustit VIDA! přes prostor pokladen v jakékoliv části hry.
3. Can a group only speaking English or German be a part of this game? Or is it important to speak your Language?
Language knowledge is quite important, not that it would be impossible to solve the puzzles and ciphers without it, but a only-foreign language speaking team would have a very large disadvantage. If you are able to solve some of our appetizer ciphers posted on our Facebook and find it fun, then surely you could enjoy the whole game.
4. Je možné se zúčastnit s tím, že mi bude patnáct let až po VIDAMISI?
V případě alespoň jednoho člena týmu staršího 18 let to možné je.
5. Je možné se připojit k týmu později, třeba v 21:00?
Ve výjimečných případech se hráč může připojit k týmu později po 20:00. Je však zapotřebí, aby se jeho či její tým předtím řádně dostavil k registroval v prostoru pokladen mezi 18:30 a 20:00. Samotná hra bude zahájena v 19:00 pro všechny týmy zároveň, pokud se tedy tým k registraci dostaví později, nebo se k němu hráči připojí ještě poté, budou mít ostatní týmy časový náskok.
6. Bude potřeba i oblečení vhodné na teplotu obvyklé noční šifrovačky nebo zda budeme celou dobu uvnitř budov a nemá tedy cenu brát si tři mikiny pro případ mrazu :D
Hra bude celou dobu probíhat ve vnitřních prostorách, jejichž neplota neklesne pod 20°C. V případě dlouhého luštění doporučujeme i tak karimatku, některé naše podlahy dobře odvádí teplo.
Střípky VIDAMISE
Až do začátku hry jsme zveřejňovali na našich Facebookových stránkách šifry na rozehřátí a pro radost. Podívejte se na ukázku v galerii
Informace pro Vás
Organizátoři / A-tým: Sven Dražan, Markéta Ledvinová, Jan Krtek Novotný, Vít Suchomel, Roman Štěpánek.
Zkušenosti a inspiraci čerpáme z: TMOU, Krtčí Norou, InterSoB, EXIT, Real Escape Game, Cryptomania a mnoha dalších Šifrovaček.
Případné dotazy týkající se hry VIDAMISE můžete zasílat na adresu mise@vida.cz.