Jak se stát genetikem, záchranářem, fyzikem nebo zbrojním technikem? Co je na takové práci fascinující? Navštivte zábavní vědecký park VIDA!, setkejte se s profesionály a zeptejte se jich na cokoliv, co vás na jejich práci zajímá!
10:30–17:00
V tomto čase vám budou k dispozici profesionálové a profesionálky, téměř všichni budou mít také krátkou prezentaci v Divadle vědy
14:00–17:00
Přímo k naší expozici přijedou také záchranáři i se sanitkou!
13:00–15:00
Ošetřovatelé z brněnské ZOO přijdou i se skunkem, ježkem bělobřichým a užovkou červenou!
Na koho se můžete těšit?
Našim hostům jsme položili tři otázky
Pavel Lízal – genetik, biolog
- Na ZŠ jsem se chtěl nejdříve stát kuchařem, posléze chemikem. Na gymnáziu se má preference změnila a chtěl jsem se stát genetickým inženýrem, genetikem. Genetiku se mi pak nakonec podařilo i vystudovat a zabývám se jí dodnes.
- Ve škole patřily k mým oblíbeným předmětům přírodopis/biologie, chemie a matematika.
- Obecně na pokrok a objevy, které genetika dělá a osobně na to, že se genetice můžu věnovat a na možnost své dovednosti a poznatky předávat studentům na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity.
Irjo Zagata – elektroinženýr
- Jako malý kluk jsem chtěl být pilotem dopravních letadel a automechanikem
- Ve škole mě ze všeho nejvíc bavila fyzika
- Svoji práci dělám pečlivě, aby se na ni dalo spolehnout. Na to jsem “pyšný“
Kateřina Hebedová – výzbrojní technik, voják
- Řidička trolejbusu
- Ve škole mě bavila matematika a fyzika
- Jsem pyšná na práci kolegů i svou, dokážeme makat a táhnout za jeden provaz v jakékoliv situaci, podle motta letky: „Neznáme nemožné. Kdykoliv. Kamkoliv.“
Radim Nepustil – servisní technik počítačů a serverů
- Když jsem byl malý , tak jsem chtěl být hasičem.
- Ve škole mě bavila fyzika hlavně kvůli pokusům, následně potom elektrotechnické obory na střední.
- Ve své práci jsem pyšný na to, že když se mi do rukou dostane poškozené nefunkční zařízení, tak při předání zákazníkovi zpět vypadá jako nové. Jakoby vyšlo přímo z továrny.
Jiří Toman – mineralog
- V mládí jsem chtěl být popelářem a profesionálním hokejistou.
- Ve škole mě nejvíce bavil přírodopis, zeměpis a dějepis.
- V práci jsem nejvíce pyšný na pochvalu a kladnou odezvu od veřejnosti a návštěvníků muzea na námi pořádané akce, např. výstavy.
Pavla Hršelová – mineraložka
- Ředitelkou mateřské školy, později inženýrkou po tatínkovi.
- Biologie, zeměpis.
- Pokud z mé práce mohou čerpat další.
Lenka Zychová – astrofyzička
- Astronomkou. Jednoznačně. Začalo to v době, když mi bylo asi šest let a seděla jsem se svým strejdou na dvorku u chalupy, koukali jsme na hvězdy a já mu pokládala jednu otázku za druhou. V jednu chvíli ale přestal odpovídat, a tak jsem zkusila nad otázkami přemýšlet a hledat odpovědi sama. Asi po hodině mi došlo, že mi strejda neodpovídá z jednoho prostého důvodu – dávno tvrdě spal :)
- Ve škole mě bavily všechny předměty. Měla jsem skvělé učitele, každý mě toho dokázal hodně naučit. Nejvíce mě ale bavila fyzika, biologie, matematika a výtvarná výchova. Často jsem si četla o fyzice a biologii i ve svém volném čase.
- Co se týká vědy, tak jsou to určitě objevy a výsledky, kterých jsem společně se svou vedoucí dosáhla. Nejvíce jsem ráda za nalezení srážejících se mezihvězdných bublin a také nalezení inverzních, dosud neznámých mezihvězdných bublin. Nicméně, také jsem ráda za to, že se mi podařilo zorganizovat Astronomický kroužek pro děti, který se koná zde v Brně, a také nesčetné přednášení dětem ve školách po celé ČR.
Jiří Shorný , DiS. – záchranář
- Veterinář
- Dílny
- Pyšný jsem na to, že občas můžu někomu opravdu pomoci.
Jiří Brázda
- Řídit lokomotivu
- Odborné předměty
- Pyšný jsem na to, že jsem záchranář a mohu pomáhat lidem, kteří potřebují zrovna pomoci a jsou lidé, kteří tuto pomoc dokáží ocenit.